Invoer wizard


Managers kunnen nieuwe medewerkers invoeren. Om een nieuwe medewerker in te kunnen roosteren dienen er een viertal gegevenstypen ingevoerd te worden: Basisgegevens, Locatie en Positie, Dienstverband en Beschikbaarheid. hrm365 beschikt over een handige wizard om in een keer alle benodigde gegevens in te voeren. Onderstaand wordt het gebruik van de wizard toegelicht.

Navigeer als Manager naar het overzicht Medewerkers en klik op de knop Maak nieuwe medewerker.

{info} Plan jij nog niet met hrm365? Maak je volgende rooster met hrm365! Start direct: Meld je gratis aan!

Basisgegevens

De eerste stap in de wizard betreft basisgegevens. Voor een naam en emailadres in en selecteer een rol. Nadat er bevestigd is door op de knop Create user te klikken wordt de nieuwe medewerker direct aangemaakt, ontvangt deze hier een bevestiging van per email en verschijnt stap twee automatisch in beeld.

Locatie en positie

Een nieuwe medewerker dient altijd toegevoegd te worden op minimaal een locatie en dient minimaal een functie te krijgen alvorens deze ingepland kan worden. In stap twee van de wizard kan de nieuwe medewerker toegevoegd worden aan een locatie en aan een positie.

Als de nieuwe medewerker op meer locaties toegevoegd moet worden of inzetbaar moet zijn voor meerdere functies dan dienen deze onder het menu Instellingen toegevoegd te worden.

Dienstverband

Om een nieuwe medewerker in te kunnen roosteren dient deze over een actief dienstverband te beschikken. Onderstaand is het formulier getoond met de informatie die binnen een dienstverband vastgelegd kan worden. Nagenoeg alle velden zijn verplicht, indien het niet wenselijk is bepaalde data vast te leggen voer dan een 0 in.

Beschikbaarheid

De laatste stap in de wizard betreft beschikbaarheid. Bij het roosteren van medewerkers is beschikbaarheid een van de vier parameters die bepalen of een medewerker in de lijst beschikbaar of niet beschikbaar komt te staan.

Uiteraard kunnen medewerkers hun eigen beschikbaarheid doorgeven (mits deze optie uitgeschakeld is). Tevens kunnen vaste uren vastgelegd worden zodat terugkerende beschikbaarheden niet continu opnieuw ingevoerd hoeven te worden. Een combinatie doorlopende en variabele beschikbaarheid kan ook gebruikt worden.

Nadat de doorlopende beschikbaarheid ingesteld is dient er op Save geklikt te worden. Om de wizard te sluiten dient er aanvullend op Done geklikt te worden.